
Najważniejszy jest dla nas drugi człowiek
„Uczymy się tylko od tych, których kochamy”
Goethe
W naszej szkole uczymy dzieci szacunku do każdego drugiego człowieka – przede wszystkim do siebie samych i siebie nawzajem. Otaczamy szacunkiem trud wychowawczy rodziców i edukacyjny nauczycieli. Szanujemy drugiego człowieka i jego pracę, poczynając od pracowników sprzątających, a na kadrze zarządzającej kończąc.
W naszej szkole dbamy o godność każdego podopiecznego, darząc go szacunkiem i cierpliwą wyrozumiałością ukierunkowaną na rozwój. Dzieci i młodzież czują, rozmawia z nimi ktoś, kto je akceptuje.
Starannie dobieramy kadrę pedagogiczną i zespół instruktorów
„Uczenie młodego człowieka to nie napełnianie wiadra, lecz rozpalanie ognia”
Arystoteles, 384-322 p.n.e.
W każdej szkole nauczyciel musi okazać się dyplomem odpowiednich studiów, co jeszcze nie czyni go DOBRYM nauczycielem. Od naszych pedagogów oczekujemy dużo więcej: zachwytu własną dziedziną nauczania (by rozpalić ucznia, sami muszą płonąć), kreatywności i elastyczności w procesie nauczania, pracy nakierowanej na rzeczywiste indywidualne możliwości ucznia, szanowania w każdym uczniu godności człowieka.
Każdy z naszych nauczycieli jest osobą zdolną do stworzenia własnego programu, rozbudowania go o niezbędne pomoce naukowe. Każdy potrafi i chętnie korzysta z szerokiego asortymentu pomocy dydaktycznych dostępnych na rynku i w Internecie.
Nauczyciele potrafią i korzystają w codziennej pracy z udogodnień technologicznych, tablic interaktywnych czy różnego rodzaju platform edukacyjnych.
Jak uczymy?
Nauczamy innowacyjnie
- innowacyjne metody (z uznanych metod: Montessori, waldorfskiej, fińskiej, Reggio Emilia wybieramy najlepsze elementy i dostosowujemy do polskiej rzeczywistości)
- autorskie programy
- indywidualizacja i elastyczność
- brak tradycyjnych ocen (DOCENIAMY, a nie oceniamy dziecko)
- bez zbędnego marnowania czasu uczniom i rodzicom
Innowacyjnie organizujemy pracę szkoły
- Podział na 4 piony nauczania
- Podział na zajęcia poranne i popołudniowe
- Nauczanie blokowe